След една, една година и половина детето се храни 4-ри пъти дневно през 3 ½ - 4-ри часа. Толкова време е необходимо, за да се смели храната в стомаха. Ето и примерен хранителен режим:

- На закуска трябва да се дават млечни храни: мляко с ориз, с грис, с кифла, кекс, козунак или чай с млечни продукти: сирене, кашкавал, извара. Количеството е 250-300г и допълнително по 60-100г пресни плодове и зеленчуци: домати, моркови, зеле. През зимата те могат да се заместват със сокове, нектари, сушени плодове. Зеленчуците, зърнените храни и плодовете са главни доставчици на минерални вещества и витамини, но и на несмилаеми баластни вещества, които имат голямо значение за нормалното храносмилане.

- За обед детето може да получи общо 350-450г храна. От това количество 50-100г трябва да бъдат супа, до 150г - второ ястие (зеленчуци с месо или риба и два пъти седмично без месо), 40-50г салата, 30-50г хляб и около 150-200г плодове или плодов десерт. В постните дни на обяд трябва да се дадат други животински продукти (яйце, сирене, извара, мляко) с ястието или с десерта.

- На вечеря се препоръчва постно ястие със зеленчуци 150-200г, малко салата и хляб, 150-200г кисело мляко или друг млечен десерт. При това продуктите трябва максимално да се разнообразяват. Ако например на обяд ястието е с картофи, супата трябва да бъде с домати, грах и др., салатата може да бъде с чушки или моркови със зеле, а вечерята - фасул, гювеч или друго ястие със зеленчуци. Ако на обяд ястието е с ориз, за вечеря не бива да се дава пак.

Разбира се има индивидуални разлики. Някои деца имат по-малко хранителни нужди и се задоволяват с по-малко количество храна. При здраво дете апатитът отразява доста добре нуждите на организма, затова то никога не бива да се храни насила. И да не се забравя, че хранителните навици се изграждат от ранна възраст и се запазват за цял живот.